^UP

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


Оқу-инемен құдық қазғандай

Оқусыз білім жоқ

Қартайғанда оқыған оқу-

мұзға жазғанмен бірдей

Мұғалім - мемлекеттің құлы емес!

Get Adobe Flash player
Joomla шаблоны бесплатно http://joomla3x.ru

 

 

Қазақстан ұстаздары Abai.kz ақпараттық порталы http://abai.kz/post/63318http://mektep-news.kz/index.php/2016-12-13-04-04-31/67-bilim-zh-ne-ylym-ministrine-ashy-khat ұстаздар сайт арқылы Білім және ғылым министрлігіне хат жолдаған. Сол хаттарыңызға жауап https://dialog.egov.kz арқылы министрдің жеке блогына салынған сауал арқылы алынды.  

 

 Сұрақ:

1. Көп мектептердің материалдық базасы жаңартылған мазмұндағы білім беруге сәйкес емес. Компьютерлер ескірген, (көп жағдайда ескі компьютерлерді есептегі компьютерлер саны азайып қалмас үшін облыстық білім басқармалары есептен шығартпай ұстап отыр) интернет желісінің өзі біреу ғана. Жылдамдығы төмен, басқа пән мұғалімдерінің пайдалануына мүмкіндік жоқ. Мектепте істен шыққан компьютер, принтер, проекторларға қосалқы бөлшектер сатып алуға мүмкіндік жоқ. (жергілікті бюджеттен қаржыландырады, ақша жетпейді дейді).

2. Жаңартылған бағдарлама мұғалімнің сабаққа тыңғылықты дайындалуды, таратпа материалдарды көптеп шығаруды талап етеді. Кейбір жерлерде кітап жетіспейді. Ол туралы айтылса, «кітап ресурс қана» оқушылар ақпаратты кез – келген жерден, интернеттен алуға да болады дейді. Бірақ интернеттің түрі жоғарыдағыдай болса, басқа қайдан алуға болады? Мектептерге бюджеттен қағаз тб концеляриялық товарларға неге ақша бөлінбейді? Орта есеппен 1 мұғалімге 1 жылға 18 қорап қағаз кетеді. Қазір өкінішке орай бұл салмақ мұғалімдердің мойнында.

5. BILIM-LAND, I-MEKTEP туралы. Бұл жеке серіктестіктің оқыту құралдары офлайн түрінде мектептерге таратылды. Көлемі 500 гб. Ішінара мектептерде желі арқылы таратуға мүмкіндік жоқ. Әр пәнді жеке-жеке шығарса. Онлайн кіретін мектептерге пароль, логин таратылған. Бірақ осы жеке серіктестік облыстық білім басқармаларына кірген-кірмеген мектептер туралы ақпаратты жіберіп рейтинг шығарып отырады. Сол рейтинг арқылы білім басқармалары мектеп мұғалімдеріне кірмегені үшін ескерту жасап кіріп сабаққа пайдалануына бұйрық береді. Бірақ ол мұғалімнің неге оны пайдаланбай жүргенін тексергендер болды ма? Жоқ. Бұл тағы да материалдық база компьютер мен интернетке келіп тіреледі. Мектептің әр кабинетіне интернетке қолжетімділік қашан орнайды? Осы компанияның электронды оқулығы бағдарламамен сәйкес емес.

6. НЗМ бағдарламалары жаппай орта мектептерге де таратылуда. Орта мектептер НЗМ сияқты оқушыларды, мұғалімдерді конкурспен қабылдамайды! Оған ерекше дарынды, тестен нақты нәтиже жинаған оқушылар іріктеледі. Материалдық базаның теңсіздігі және бар. Осы жағдай неге ескерілмейді?!

7. Электронды күнделік туралы. Электронды күнделік те жеке меншіктің дүниесі. Ресейден көшіріліп алынған. Ресейде мұғалімдерге оны толтырғаны үшін арнайы ақша төленеді. Бізде төленбейді. Мұғалімдер бір кабинетке кезекке тұруға мәжбүр. Тағы да іс интернетке келіп тіреледі. Материалдық базасы жетіспейтін мектепке тықпалаудың керегі не? Электронды күнделікке қатысты Қазақстан мұғалімдері арасында жүргізілген сауалнамаға 70 мұғалім қатысып, нәтижесінде 33 мұғалім «толтырамыз, материалдық база бар» десе 22 мұғалім «мектепте жағдай жоқ» деп, 14 мұғалім басқа жерге барып толтыратынын айтқан. Министрлік электронды күнделік толтыру туралы бұйрық шығарды. Бірақ интернеті жоқ жерлерге, нашар жерлер "толтырмай-ақ" қойсын деп сіз парламентте айттыңыз, бірақ арнайы бұйрық шығарған жоқсыз. Осыған жеке бұйрық шығарылсын, не пилоттық жоба тоқтатылсын, құрғақ сөз еш жерде жүрмейді. Мектеп жағдайы келмеген соң электронды күнделік толтырмаған мұғалімдерге ескерту, сөгіс беру, түсінік жаздыруға тиым салыңыз. Өйткені бұл пилоттық жоба.  Электронды күнделік жекенің қолында емес БжҒМ қолында болуы керек! Электронды күнделікті ҰБ(НОБД) кіріктірсін, ол жерде мұғалім, оқушы туралы толық ақпарат бар.

8. Материалдық база бойынша 102 мұғалімнен Қазақстан бойынша сауалнама алынған. Оның ішінде 59 мұғалім ӨЗІНІҢ ЖЕКЕМЕНШІК КОМПЬЮТЕРІ, ПРИНТЕРІмен жұмыс жасаймыз десе, 18 мұғалім «кез келген жерден ақшаға шығарамыз дейді. 12 мұғалімнің жеке кабинетінде компьютер, интерактивті тақта, жеке принтері бар. Кабинетінде ештеңесі жоқ-3, барлық керек жарақты мектеп әпереді деп – 2, ата-аналар қамтамасыз етеді деп 1 мұғалім жауап берген. Осы орайда ең бірінші реформа бағдарлама мен сөзбен емес, алдымен мектептің материалдық базасына реформа керек екенін де көрсетіп отыр. Мектептердің материалдық базасын қашан жетілдіресіздер? Мектептерге сапасыз техникалар әкелу қашан тоқтайды?

БжҒМ жауабы:

1,2, 5, 6,7 және 8-сұрақ бойынша:

Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңының 6-бабының 2-тармағының 10) тармақшасына сәйкес Облыстың жергілікті атқарушы органы техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білімнің білім беру бағдарламаларын, сондай-ақ, мамандандырылған жалпы білім беретін және арнайы оқу бағдарламаларын іске асыратын мемлекеттік білім беру ұйымдарын материалдық-техникалық қамтамасыз етуді жүзеге асырады. Сонымен қатар, Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі мектептерді қолжетімді кең жолақты интернетпен қамтамасыз етуді Қазақстан Республикасында білім беруді және ғылымды дамытудың 2016 - 2019 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы (БҒДМБ) аясында жүргізеді. БҒДМБ іске асыру жөніндегі іс-шаралар жоспарына сәйкес жергілікті атқарушы органдар келесі іс-шараларды жүзеге асырады: 32-тармақ. Мектептерді кең жолақты Интернет желісімен қамтамасыз ету. 33-тармақ. Электрондық оқытуды енгізуге арналған техникалық инфрақұрылымды (жергілікті есептеуіш желі, мектептік сервер және компьютерлік парк), оның ішінде МЖӘ есебінен әзірлеу. 34-тармақ .Мектептерді пән кабинеттерімен,оның ішінде робототехника сыныптарымен жарақтандыру. Тұрғылықты жерден (ауыл/қала) тәуелсіз бірдей жағдай қамтамасыз ету үшін немесе мектептердің жабдықталу деңгейі цифрлық білім беру инфрақұрылымы аясында: - мультимедиялық жабдықтардың бірыңғай стандартты жинағымен мектептерді жабдықтау, шағын жинақты мектептерді бірінші кезекте (компьютер,көшірмелі мультимедиялық проектор, проекциялық экран немесе стационарлық интерактивтік проектор тақтасымен); - барлық мемлекеттік мектептерді кең жолақты интернет желісіне қосу; - оларды электрондық білім беру контентінің жинақтарымен қамтамасыз ету қарастырылды.

 

Сұрақ:

3. Қазір бізде 5 күндік оқу жүйесі. Мұғалімнің жұмыс сағаты 18 сағат. Бірақ мұғалімнің оқу-тәрбие жұмысына, жеке сабаққа дайындалуға кететін уақыты бақылауға келмейтіндіктен қалған уақытына ақша төленбейді. Оның ішіне педкеңестер мен оқу-тәрбие жұмысы бойынша жасалатын жұмыстар кіреді. Өкінішке орай көп жерлерде мектеп директорлары сенбі күні түрлі жиналыстар мен іс шараларды қойып отыр. Сенбі күні мұғалімдер сабағын дайындаса жексенбі күні басқалар сияқты бір күнін отбасына арнайтын еді. Осы мәселенің басы шешіп беріңіз.

БжҒМ жауабы:

3-сұрақ бойынша Еңбек беруші мен еңбеккердің арасындағы еңбек қатынастары Еңбек кодексімен реттеледі. Еңбек беруші мен еңбеккердің арасындағы еңбек қатынастары Келісім-шартқа сәйкес орындалады.

 

Сұрақ:

4. Мұғалімдерді көше тазалау, газетке жаздыру, үй аралау, мереке күндері кезекшілікке қою тб жұмыстар әлі тиылмай келеді. Еріксіз еңбекке соттың шешімі, не болмаса соғыс жағдайында ғана жол беріледі, Конституция, Білім заңы бойынша ондай іс-әрекеттерге тиым салынған. Мереке күндері кезекшілік Еңбек кодексінің 86-бабы бойынша жұмыскердің келісімінсіз демалыс және мереке күндері жұмысқа тарту 1) төтенше жағдайлардың, дүлей зілзаланың немесе өндірістік аварияның алдын алу не олардың зардаптарын дереу жою үшін; 2) еңбек қызметіне байланысты жазатайым оқиғалардың, мүліктің жойылуының немесе бүлінуінің алдын алу және оларды тергеп-тексеру үшін; 3) тұтастай ұйымның немесе оның жекелеген бөлімшелерінің одан әрі қалыпты жұмыс істеуі жедел орындалуына байланысты болатын шұғыл, күтпеген жұмыстарды орындау үшін жол беріледі – делінген. Бірақ көп жағдайда мұғалімдерді мереке күндері кезекшілікке қою жалғасып келеді.  Мұғалімнің беделіне, қадір-қасиеті мен мәртебесіне нұқсан келтіретін жұмыс түрлері доғарылсын. Білім басқармалары мен білім бөлімдеріне осы туралы қатаң ескертуді сұраймыз.

БжҒМ жауабы:

4-сұрақ бойынша Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңының 51-бабы 4-тармағына сәйкес Қазақстан Республикасының заңдарында көзделген жағдайды қоспағанда, педагог жұмыскерлерді өздерінің кәсіптік міндеттерін орындаумен байланысты жоқ жұмыс түрлеріне тартуға жол берілмейді. Сонымен қатар, қазіргі уақытта Педагог қызметкерлерді өздерінің кәсіптік міндеттерін орындаумен байланысы жоқ жұмыс түрлеріне тарту практикасын болдырмау және жеке санаттағы педагог қызметкерлердің міндетті түрде жүргізуге тиіс құжаттардың тізбесін бекіту туралы Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрі бұйрығының жобасы әзірленді.

 

Сұрақ:

9. Қазіргі кезде АКТ деген сылтаумен мектептегі информатика пәні мұғалімдеріне көп жұмыс міндеттеліп отыр. BILIM-LAND компаниясымен жұмыс, электронды күнделікті администрация жасау, жылда толтырылатын ҰБ (НОБД) барлығы көп жерлерде «қоғамдық» жұмыс ретінде мойнына «ілінген». Жеке штаттар неге берілмейді?

БжҒМ жауабы:

9-сұрақ бойынша Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңының 6-бабының 4-тармағы 21)-тармақшасына сәйкес жергілікті атқарушы орган мемлекеттік білім беру ұйымдарының кадрмен қамтамасыз етілуін жүзеге асырады.

 

Сұрақ:

10. Мұғалімдердің зейнет жасы қайтадан қаралса, әйелдерге 27, ерлерге 30 жыл жұмыс өтілімен. Қазіргі кезде мұғалімнің жұмысы ауырлады. 
Білім саласына келген жастарға жағдай жасалынсын.

БжҒМ жауабы:

10-сұрақ бойынша Зейнет жасын қарастыру Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің құзыретіне кірмейді.

 

Сұрақ:

11. Үштілділікке байланысты енді қазақ мектептерінде дүниежүзі тарихы келесі оқу жылынан бастап орыс тілінде оқытылады дейді. Ана тілінде оқытылсын. Үш тілділік реформа басталғанда БжҒМ ағылшын тілінде тек 10-11 сыныптар ғана оқытылады деген. Оның өзі оқушылар қаласа ғана деген. Бірақ бұл «өзі қаласа» деген пункт ауызбен ғана айтылғандықтан еш жерге жарамсыз. Нақты бұйрығын шығарсаңыз.  

БжҒМ жауабы:

         11-сұрақ бойынша Бір кезеңде қазақ, орыс және ағылшын тілінде оқытуға көшу 2019-2020 оқу жылы 10-11 сыныптарда пилоттық режимде мектептердің дайындығына байланысты жүргізіледі. Үш тілде білім берудің стратегиялық мақсаты халықаралық стандартқа сәйкес қазақстандықтардың бір уақытта үш тілді меңгеруге қажетті жағдай жасау болып табылады. Атап айтсақ: - қазақ тілі мемлекеттік тіл ретінде сәтті азаматтық бірігуге ықпал етеді. - орыс тілі қазақ тілімен бір деңгейде ресми түрде пайдаланылатын тіл ретінде. - ағылшын тілі әлемдік экономикаға бірігу құрал ретінде. Сонымен қатар, 2018 жылы Ы.Алтынсарин атындағы Ұлттық білім академиясы республика көлемінде үштілділікті енгізуге қатысты мониторингтер, сауалнамалар жүргізеді.

 

Сұрақ:

12. "Педагог қызметкерлер мен оларға теңестірілген тұлғалардың лауазымдарының үлгілік біліктілік сипаттамаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2009 жылғы 13 шілдедегі № 338 шыққан. Осы орайда мектеп мұғалімдері өзінің міндетін білмегендіктен басқа да қосымша жұмыстарды атқарып жүр. Осы заңды сіздер тарапынан түсіндіру жұмыстары жүргізілсін.

БжҒМ жауабы:

 12-сұрақ бойынша«Педагог қызметкерлер мен оларға теңестірілген тұлғалардың лауазымдарының үлгілік біліктілік сипаттамаларын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2009 жылғы 13 шілдедегі №338 бұйрығы «Егемен Қазақстан» және «Казахстанская правда» газеттерінде жарияланған. Сонымен қатар, аталған құжат «Әділет» Қазақстан Республикасы құқықтық актілерінің ақпараттық-құқықтық жүйесінде тіркелген.

 

Сұрақ:

13. Бастауыш сынып оқулықтарының көлемі үлкен. Әріптердің үлкен болғаны дұрыс шығар бірақта кітапты үлкейту дұрыс емес. Сөмкені көтерегенде баланың белі қайысып кетеді. Көптеген ата-аналар бастауышта оқитын балаларының сөмкелерін көтеріп жүруге мәжбүр болуда. Кітаптарды қателіксіз шығару керек.

Министрдің жауабы:

13-сұрақ бойынша Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2015 жылғы 19 тамыздағы № 611 «Оқулық басылымдарына қойылатын гигиеналық нормативтерді бекіту туралы» бұйрығы бекітілген. Аталған құжатта оқулық басылымдарына қойылатын гигиеналық нормативтер; оқулық басылымдары материалдарына қойылатын талаптар; оқулық басылымдарын басып шығаруға қойылатын талаптар; оқулық басылымдарын түптеуге қойылатын талаптар; электронды оқулық басылымдарының мәтіндік ақпаратын безендіруге қойылатын талаптар қамтылған.

 

 Mektep-news.kz

           

БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРІ ЕРЛАН САҒАДИЕВ МЫРЗАҒА

            Хабар арнасында өткен «BILIM» бағдарламасына қатысқан А. Сағидуллаева (http://khabar.kz/kz/m-ra-at/ba-darlamalar/item/71478-bilim) БжҒМ өкіліне арнайы үндеу хат тапсырған болатын. Ол жерде бүкіл Қазақстан мұғалімдерінің проблемалары жазылған болатын. Өкінішке орай БжҒМ хат тапсырған хатқа тек хат тапсырған А. Сағидуллаеваға өзінің ауданының ғана проблемасын сол ауданның методисіне жауап жазғызып сол ауданның көлемінде ғана жауап берген. Жауап хат 2017 жылғы 12 қаңтар, ЖТ-ҰЖ-1604-1/11-5 нөмірімен келген. Төмендегі хат та бір ауданның жағдайы емес, бүкіл Қазақстан Республикасының әр аймағының ұстаздарынан әлеуметтік желі арқылы қол жиналып Республика бойынша орын алып отырған мәселелер жазылып отыр. Қол жинау әлі де жалғасуда. 

                    Үш тілді жаңа реформа кіргелі мектептердегі әбігер көбеймесе азайған жоқ. Жаңартылған бағдарламаның да әңгімесі бір басқа. Бұл жерде шешуін күттірмейтін мәселе өте көп. 

Білім және ғылым министрлігінен осы мәселені бірінші кезекте шешуін сұраймыз!

 1. Көп мектептердің материалдық базасы жаңартылған мазмұндағы білім беруге сәйкес емес. Компьютерлер ескірген, (көп жағдайда ескі компьютерлерді есептегі компьютерлер саны азайып қалмас үшін облыстық білім басқармалары есептен шығартпай ұстап отыр) интернет желісінің өзі біреу ғана. Жылдамдығы төмен, басқа пән мұғалімдерінің пайдалануына мүмкіндік жоқ. Мектепте істен шыққан компьютер, принтер, проекторларға қосалқы бөлшектер сатып алуға мүмкіндік жоқ. (жергілікті бюджеттен қаржыландырады, ақша жетпейді дейді).

2. Жаңартылған бағдарлама мұғалімнің сабаққа тыңғылықты дайындалуды, таратпа материалдарды көптеп шығаруды талап етеді. Кейбір жерлерде кітап жетіспейді. Ол туралы айтылса, «кітап ресурс қана» оқушылар ақпаратты кез – келген жерден, интернеттен алуға да болады дейді. Бірақ интернеттің түрі жоғарыдағыдай болса, басқа қайдан алуға болады? Мектептерге бюджеттен қағаз тб концеляриялық товарларға неге ақша бөлінбейді? Орта есеппен 1 мұғалімге 1 жылға 18 қорап қағаз кетеді. Қазір өкінішке орай бұл салмақ мұғалімдердің мойнында.

3. Қазір бізде 5 күндік оқу жүйесі. Мұғалімнің жұмыс сағаты 18 сағат. Бірақ мұғалімнің оқу-тәрбие жұмысына, жеке сабаққа дайындалуға кететін уақыты бақылауға келмейтіндіктен қалған уақытына ақша төленбейді. Оның ішіне педкеңестер мен оқу-тәрбие жұмысы бойынша жасалатын жұмыстар кіреді. Өкінішке орай көп жерлерде мектеп директорлары сенбі күні түрлі жиналыстар мен іс шараларды қойып отыр. Сенбі күні мұғалімдер сабағын дайындаса жексенбі күні басқалар сияқты бір күнін отбасына арнайтын еді. Осы мәселенің басы шешіп беріңіз.

4. Мұғалімдерді көше тазалау, газетке жаздыру, үй аралау, мереке күндері кезекшілікке қою тб жұмыстар әлі тиылмай келеді. Еріксіз еңбекке соттың шешімі, не болмаса соғыс жағдайында ғана жол беріледі, Конституция, Білім заңы бойынша ондай іс-әрекеттерге тиым салынған. Мереке күндері кезекшілік Еңбек кодексінің 86-бабы бойынша жұмыскердің келісімінсіз демалыс және мереке күндері жұмысқа тарту 1) төтенше жағдайлардың, дүлей зілзаланың немесе өндірістік аварияның алдын алу не олардың зардаптарын дереу жою үшін; 2) еңбек қызметіне байланысты жазатайым оқиғалардың, мүліктің жойылуының немесе бүлінуінің алдын алу және оларды тергеп-тексеру үшін; 3) тұтастай ұйымның немесе оның жекелеген бөлімшелерінің одан әрі қалыпты жұмыс істеуі жедел орындалуына байланысты болатын шұғыл, күтпеген жұмыстарды орындау үшін жол беріледі – делінген. Бірақ көп жағдайда мұғалімдерді мереке күндері кезекшілікке қою жалғасып келеді.  Мұғалімнің беделіне, қадір-қасиеті мен мәртебесіне нұқсан келтіретін жұмыс түрлері доғарылсын. Білім басқармалары мен білім бөлімдеріне осы туралы қатаң ескертуді сұраймыз. 

5. BILIM-LAND, I-MEKTEP туралы. Бұл жеке серіктестіктің оқыту құралдары офлайн түрінде мектептерге таратылды. Көлемі 500 гб. Ішінара мектептерде желі арқылы таратуға мүмкіндік жоқ. Әр пәнді жеке-жеке шығарса. Онлайн кіретін мектептерге пароль, логин таратылған. Бірақ осы жеке серіктестік облыстық білім басқармаларына кірген-кірмеген мектептер туралы ақпаратты жіберіп рейтинг шығарып отырады. Сол рейтинг арқылы білім басқармалары мектеп мұғалімдеріне кірмегені үшін ескерту жасап кіріп сабаққа пайдалануына бұйрық береді. Бірақ ол мұғалімнің неге оны пайдаланбай жүргенін тексергендер болды ма? Жоқ. Бұл тағы да материалдық база компьютер мен интернетке келіп тіреледі. Мектептің әр кабинетіне интернетке қолжетімділік қашан орнайды? Осы компанияның электронды оқулығы бағдарламамен сәйкес емес.

6. НЗМ бағдарламалары жаппай орта мектептерге де таратылуда. Орта мектептер НЗМ сияқты оқушыларды, мұғалімдерді конкурспен қабылдамайды! Оған ерекше дарынды, тестен нақты нәтиже жинаған оқушылар іріктеледі. Материалдық базаның теңсіздігі және бар. Осы жағдай неге ескерілмейді?!

7. Электронды күнделік туралы. Электронды күнделік те жеке меншіктің дүниесі. Ресейден көшіріліп алынған. Ресейде мұғалімдерге оны толтырғаны үшін арнайы ақша төленеді. Бізде төленбейді. Мұғалімдер бір кабинетке кезекке тұруға мәжбүр. Тағы да іс интернетке келіп тіреледі. Материалдық базасы жетіспейтін мектепке тықпалаудың керегі не? Электронды күнделікке қатысты Қазақстан мұғалімдері арасында жүргізілген сауалнамаға 70 мұғалім қатысып, нәтижесінде 33 мұғалім «толтырамыз, материалдық база бар» десе 22 мұғалім «мектепте жағдай жоқ» деп, 14 мұғалім басқа жерге барып толтыратынын айтқан. Министрлік электронды күнделік толтыру туралы бұйрық шығарды. Бірақ интернеті жоқ жерлерге, нашар жерлер "толтырмай-ақ" қойсын деп сіз парламентте айттыңыз, бірақ арнайы бұйрық шығарған жоқсыз. Осыған жеке бұйрық шығарылсын, не пилоттық жоба тоқтатылсын, құрғақ сөз еш жерде жүрмейді. Мектеп жағдайы келмеген соң электронды күнделік толтырмаған мұғалімдерге ескерту, сөгіс беру, түсінік жаздыруға тиым салыңыз. Өйткені бұл пилоттық жоба.  Электронды күнделік жекенің қолында емес БжҒМ қолында болуы керек! Электронды күнделікті ҰБ(НОБД) кіріктірсін, ол жерде мұғалім, оқушы туралы толық ақпарат бар.

8. Материалдық база бойынша 102 мұғалімнен Қазақстан бойынша сауалнама алынған. Оның ішінде 59 мұғалім ӨЗІНІҢ ЖЕКЕМЕНШІК КОМПЬЮТЕРІ, ПРИНТЕРІмен жұмыс жасаймыз десе, 18 мұғалім «кез келген жерден ақшаға шығарамыз дейді. 12 мұғалімнің жеке кабинетінде компьютер, интерактивті тақта, жеке принтері бар. Кабинетінде ештеңесі жоқ-3, барлық керек жарақты мектеп әпереді деп – 2, ата-аналар қамтамасыз етеді деп 1 мұғалім жауап берген. Осы орайда ең бірінші реформа бағдарлама мен сөзбен емес, алдымен мектептің материалдық базасына реформа керек екенін де көрсетіп отыр. Мектептердің материалдық базасын қашан жетілдіресіздер? Мектептерге сапасыз техникалар әкелу қашан тоқтайды?

9. Қазіргі кезде АКТ деген сылтаумен мектептегі информатика пәні мұғалімдеріне көп жұмыс міндеттеліп отыр. BILIM-LAND компаниясымен жұмыс, электронды күнделікті администрация жасау, жылда толтырылатын ҰБ (НОБД) барлығы көп жерлерде «қоғамдық» жұмыс ретінде мойнына «ілінген». Жеке штаттар неге берілмейді?

10. Мұғалімдердің зейнет жасы қайтадан қаралса, әйелдерге 27, ерлерге 30 жыл жұмыс өтілімен. Қазіргі кезде мұғалімнің жұмысы ауырлады. 

Білім саласына келген жастарға жағдай жасалынсын.

11. Үштілділікке байланысты енді қазақ мектептерінде дүниежүзі тарихы келесі оқу жылынан бастап орыс тілінде оқытылады дейді. Ана тілінде оқытылсын. Үш тілділік реформа басталғанда БжҒМ ағылшын тілінде тек 10-11 сыныптар ғана оқытылады деген. Оның өзі оқушылар қаласа ғана деген. Бірақ бұл «өзі қаласа» деген пункт ауызбен ғана айтылғандықтан еш жерге жарамсыз. Нақты бұйрығын шығарсаңыз.  

12. "Педагог қызметкерлер мен оларға теңестірілген тұлғалардың лауазымдарының үлгілік біліктілік сипаттамаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2009 жылғы 13 шілдедегі № 338 шыққан. Осы орайда мектеп мұғалімдері өзінің міндетін білмегендіктен басқа да қосымша жұмыстарды атқарып жүр. Осы заңды сіздер тарапынан түсіндіру жұмыстары жүргізілсін.

13. Бастауыш сынып оқулықтарының көлемі үлкен. Әріптердің үлкен болғаны дұрыс шығар бірақта кітапты үлкейту дұрыс емес. Сөмкені көтерегенде баланың белі қайысып кетеді. Көптеген ата-аналар бастауышта оқитын балаларының сөмкелерін көтеріп жүруге мәжбүр болуда. Кітаптарды қателіксіз шығару керек. 

Құрметпен:

 Қазақстанның әр 

аймағының мұғалімдері

 

Мейіржан Темірбек 

Айман Сағидулла

Курмашева Майра 

Досбол Кыстаубаев  

Сауле Сулейменова 

Айгүл Төңкерқызы 

Гульнар Карабалина 

Gulzira Mindetbay 

Тахмина Балтабаева 

Калдыгуль Ералиева 

Marat Nuretdinov 

Жумагуль Бекмуратова 

Хайса Еженхан 

Janar Guzel 

Алмагул Меирбекова 

Майра Жанабаева 

Дарига Ондыбаева 

Сабира Шалкарова 

Bahira Cadas 

Гульжиян Исмагулова 

Наз Гул Толеубек 

Сахаба Баянбек 

Балзира Ибраева 

Бахытгуль Едилхан  

Bagdat Kuanyshuly 

Meruyert Dosbolova 

Сахаба Баянбек 

Назерке Ақжігіт 

Акгул Жухан 

Rayhan Kenzhegalieva 

Балжан Сапарова 

Сулушаш Бухабаева 

Света Алпамысова 

Гаухария Таңірбергеновна 

Zhanar Zhumataeva 

Дарига Ондыбаева 

Гулсара Торехан 

Saltanat Moldabekova 

Abzal Almukhan 

Ақмарал Шоқпарова 

Zaure Ibragimova 

Гульнур Тюляпова 

Гульсара Сейдалиева 

Бакыт Алмвшова 

Камшат Шаншарова 

Бибигал Жансеитова 

Галима Талканбаева 

Гулжанат Абылаева 

Актолкын Серикбаева  

Айгуль Кадырова 

Жакони Ерико  

Анар Зейнолда 

Айгул Сванкулова 

Saule Izykulova  

Уктам Моминов 

Шынар Султанбекова 

Еділ Пшатаев 

Курбанай Абдикадир 

Гулжамила Азбаева 

Oralhan Abay 

Алтангул Суйениш 

Айгерим Утебаева  

Айна Султанбекова  

Санимгул Балижанова 

Асан Имашев 

Марат Мамитов 

Kuralay Smailova 

Гульмира Тулпаисова 

Kuralay Smailova 

Сандугаш Нурмагамбетова 

Рымгул Шалбаева 

Саламат Кали Жунсов 

Гульзара Серикпаева 

Мареш Сертаева 

Тохтахан Уркинбаева  

Zhakaev Mykametzhan 

 Ерлан Төлеубек 

Abdikhan Kudaybergenov 

Динара Байузакова 

Marat Nuretdinov 

Хиса Хосай 

Перизат Улыкбековна 

Medet Naurzbaev 

Omarbek Beysaly 

Ақшолпан Мүсіркегенова  

Айжамал Сактаганова 

Ляззат Орынбекова  

Салима Муканова  

Bayan Sabden 

Almagul Mustafa 

Жадыра Нурлановна 

 

Қазақстан Республикасының Білім және 

ғылым министрі   Е.К. Сағадиевқа

                                                                                           Қазақстан Республикасының

                                                                                                                    Бас Прокуроры

                                                                                                                  Қ.П. Қожамжаровқа

Республикалық кәсіподақ төрайымы 

М.Т.Амантаеваға

 

Ашық хат

 

        Ұстаз ұлы тұлға, ұлағатты есім! Ғалым да шахтер да бас иетін ұстаздарымызды қазіргі таңда сыйлауға сөз таппай, қинауға жол тапқан  жайымыз бар. 

       Қашанға дейін мұғалім ата-ана мен оқушылардан  таяқ жеп  жүреді?  Тоқтататын уақыт жеткен  шығар!?

       Елімізде осы кезге дейін мұғалімді қорғайтын арнайы заң жоқ.  Мектеп мұғалімдері  ата-анамен оқушының алдында дәрменсіз күйде қала береді. 

        Білім туралы заңның   51-бабының  13-тармағында  «білім  алушылар, тәрбиеленушілер және олардың ата-аналары немесе өзге де заңды өкілдері тарапынан өз ар-намысы мен қадір-қасиетінің құрметтелуіне құқығы бар»- делінген. 

          Бірақ  заңды қарап жатқан ешкім жоқ. 

Алматы облысы, Іле ауданы, Боралдай елдімекенінің  Кенен Әзірбаев атындағы №15 орта мектебінің мұғалімі Гүлзира Байдильдаеваны  6-сыныптың оқушысы Вагиф Кулиевтың анасы мен әпкесі  соққыға жығып, басына зақым келтірген.  Бұл оқиға туралы  ютуб желісіндегі телеарна сайттарынан көре аласыздар. Немесе мына сілтемелерден. 

https://www.youtube.com/watch?v=kgj7_BhQZ6g&feature=share  31  арна

            Неге екені белгісіз мына сілтемедегі бейнежазбада http://kaztrk.kz/news/qogam/almaty-oblysynda-oqushynyn-ata-anasy-mugalimdi-soqqyga-zhyqty-108070  

«Қазіргі таңда дене жарақатын келтіру дерегі бойынша Қазақстан Республикасының Әкімшілік құқықбұзушылық кодексінің 73-бабы 

1-тармағына сәйкес әкімшілік өндіріс жүргізілуде,"-депті облыстық ІІД баспасөз қызметінің өкілі Ернар Сайдильдин мырза. 

ҚР әкімшілік құқықбұзушылық кодексі,  (http://adilet.zan.kz/kaz/docs/K1400000235#z3220) 73-бап. Отбасы-тұрмыстық қатынастар аясындағы құқыққа қарсы әрекеттер

      1. Құқық бұзушымен отбасы-тұрмыстық қатынастардағы адамдарға сыйламаушылық көрсетiлiп, былапыт сөйлеу, қорлап тиiсу, кемсiту, үй тұрмысындағы заттарды бүлдiру және олардың тыныштығын бұзатын, жеке тұрғын үйде, пәтерде немесе өзге де тұрғынжайда жасалған басқа да әрекеттер, егер бұл әрекеттерде қылмыстық жазаланатын іс-әрекет белгiлерi болмаса, – ескерту жасауға не үш тәулiкке дейiнгi мерзiмге әкiмшiлiк қамаққа алуға әкеп соғады.

 

Қандай әкімшілік құқықбұзушылық? Сонда мұғалімнің таяқ жеп дене жарақатын алуы әкімшілік құқықбұзушылық болғаны ма? Қылмыстық іс неге қозғалмайды? 

Ұстаздық   киелі мамандық!  Біз ұстаз беделінің қорғалуын талап етеміз!!!

 

1. Ұстазға қол көтерген ата-ананың үстінен әкімшілік құқықбұзушылық емес, қылмыстық іс қозғалсын!

2. Зардап шеккен мұғалімдерге мемлекет тарапынан қолдау көрсетілсін! 

3. Мұғалімдер мен ата-аналардың ара-қатынасын реттейтін  қатаң заң қабылдансын!  

 

Құрметпен:  Қазақстан мұғалімдері

(Қол қою жалғасуда) 

 

 

            Зағипа Балиева мектепте қандай пәндерді шет тілінде оқыту керектігін оқушылардың өздерінен сұрауды ұсынып, қазақ әдебиетін ағылшын тілінде өткізу туралы тың идея айтты.

            Оның ойынша физика, химия секілді күрделі пәндерді ағылшынша оқу балаларға өте қиындық туғызатын көрінеді.

          «Бала пәнді ана тілінде әрең түсініп, 12%-ға ғана меңгерсе, онда ол ағылшын тілінде қалай оқиды? Онда оның пәнді игеру көрсеткіші бұдан да төмен деген сөз. Мүмкін, балалармен әңгімелесіп, қандай пәнді ағылшын тілінде оқыту керектігін өздерінен сұрау керек шығар. Бала ағылшынша сөйлеп, мағынасын түсініп үйренуі керек. Мүмкін, әдебиет немесе қазақ әдебиетін ағылшын тілінде берсек? Бәлкім, сол кезде оқушы оны түсініп, сол тілде сөйлейтін болады. Ал мына формулалар, Ом заңы оған өмірде түк те қажет емес. Біз техникалық мамандарды аз дайындаймыз. Әрі кетсе 5 пайыз ғана шығатын шығар», - дейді Балиева.

          Балиева мұны шетелдегі әлдебір адамдардың тікелей эфирге шығар алдында елдің назарын басқа жаққа бұру үшін айтып отыр ма? Жоқ, шенеунік ханымдың бар білері осы ма?

          Министр қазақ тілі мен әдебиетін біріктіріп оқытам деп бір алжасты. Ұлттық бірыңғай тестілеуден қазақ тілін алып тастамақ болып тағы бүйректен сирақ шығарды. "Әліппе", "Ана тілі" деген пәндердің көзін құртпақ болып, "сауат ашуды" ойлап тапты. Енді міне, қазақ әдебиетін қазақ тілінде оқуға құқымыз жоқ екен...

          Бұлар, яғни Зағипалар қазақ тілінен неге соншалық жерініп отыр?

           Қазаққа қарсы қазақтың сөз айтуы қашанғы жалғаспақ?

 

Шәріпхан Қайсар

Abai.kz